Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Benzyna, diesel, elektryk czy PHEV? Jaki napęd do nowego samochodu?

Nigdy nie było takiego wyboru jak teraz! Benzyna, diesel, PHEV i elektryki. Wszystkie cztery rodzaje napędu są dostępne w gamie nowych Opli. Który napęd wybrać w zależności od stylu życia i kwoty przeznaczanej na samochód?

Jaki napęd w samochodzie: benzyna, diesel, phev czy elektryk?

 

PHEV - kiedy wybrać?

Hybryda ładowana z gniazdka jest idealna do miasta i od czasu do czasu poza miasto.

Czyli dla większości osób kupujących dziś nowy samochód. Po prostu większość Polaków w takich proporcjach użytkuje samochód - głównie w mieście, a rzadziej poza miastem. Niskie koszty eksploatacji (w miejście jazda na prądzie), przygotowanie na istniejące i przyszłe preferencje dla napędów zeroemisyjnych oraz ograniczenia wjazdu do miast (możliwa jazda z wyłączonym silnikiem spalinowym, na samej baterii). Dlaczego napęd PHEV jest dobry poza miasto tylko 'od czasu do czasu'? Napęd hybrydowy dodaje do masy samochodu ok. 250 kg. Jeśli jeździmy głównie dalekodystansowo, lepsza będzie benzyna lub diesel, bo samochód jest wtedy lżejszy. I oczywiście tańszy w zakupie.

 

Elektryk - kiedy wybrać?

Samochód z napędem czysto elektrycznym jest idealny w dwóch sytuacjach: gdy jeździmy tylko po mieście i gdy jest to drugi samochód w rodzinie. Szczególnie gdy spełnione są obydwa warunki.

Niskie koszty eksploatacji i frajda z jazdy (mega przyspieszenia). Oraz uprzywilejowana jazda po buspasach i parkowanie za darmo.

#

Nie masz gdzie ładować? Wtedy zwykła hybryda (z mniejszą baterią, bez możliwości ładowania). Natomiast hybryda PHEV z dużą baterią i możliwością ładowania, też służy jako zwykła hybryda, tylko jest trochę droższa. Nie ma konieczności ładowania hybrydy PHEV. A w przyszłości możesz zyskać dostęp do prądu na ulicy.

 

Benzyna / diesel - kiedy wybrać?

Samochód z silnikiem spalinowym jest idealny, gdy przeważa u Ciebie jazda międzymiastowa, na dużych dystansach. Samochód będzie możliwie lekki, tańszy w zakupie, a korzyści utracone z powodu nieposiadania na pokładzie baterii - niewielkie. Nie dotykają nas tu bowiem zakazy wjazdu do miast, nie korzystamy z bonusów związanych z jazdą po mieście w trybie zeroemisyjnym. Hybrydy PHEV mają zasięg na prądzie do ok. 50-60 km. Jeśli jeździsz stale na trasach Warszawa - Poznań, czy do Krakowa, już wkrótce po rozpoczęciu podróży samochód PHEV przejdzie na napęd spalinowy.

Natomiast zamieszkiwanie na przedmieściach i dojazdy do pracy do centrum to nie jest jazda międzymiastowa. W takim układzie życiowym ładowana z gniazdka hybryda (PHEV) jest super rozwiązaniem.

Diesel to idealny napęd dla osób jedżących poza miastem, na długich dystansach. Nie tylko zaoszczędzamy litr paliwa na 100 kilometrów względem benzyny, ale też diesel ma mniejsze tendencje do grzania się. Oczywiście przy sprawnych układach nie ma to znaczenia, natomiast czasem w trasie diesel pokazuje przewagę, gdy któryś z układów szwankuje. Wtedy rezerwa cieplna potrafi uratować te kilka kilometrów czy godzinę czasu. Diesle uważamy za realny i rozsądny zakup.

Benzyna - jeśli nie wierzysz w hybrydy, nie masz możliwości ładowania, a jeździsz na krótszych trasach niż dieslem, sporo po mieście, to benzyna też będzie dobrym wyborem. Choć uważamy, że połączenie benzyny z silnikiem elektrycznym, czyli hybryda jest czymś jeszcze lepszym (jeśli masz możliwość ładowania - hybryda PHEV; jeśli nie masz - zwykła hybryda).

#

Nie słuchamy mediów. Patrzymy na swój styl życia, swoje potrzeby i korzyści, jakie możemy odnieść. Cztery rodzaje napędu. Wszystkie są dostępne w gamie Opla. Wątpliwości? Sprzedawcy Dixi-Car znają już w praniu auta PHEV i elektryki. Sami jeździmy testowo firma-dom-firma. Bierzemy samochody na weekend, żeby zrozumieć jak działają. Wysłuchamy, doradzimy, który napęd warto.

Gama elektryków / PHEV

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong