Kolejne instrukcje dodamy niedługo. Sama instrukcja BAIC 5 już dużo daje. Wiemu już, że na pokładzie samochodu jest bateria airbagów. Znajdujemy w instrukcji zużycie benzyny 7,18 l/100 km średnio (w danych na końcu instrukcji), wartość podawana początkowo okazała się na szczęście błędna.
Czekamy na instrukcję obsługi. Jest papierowa instrukcja dołączana do wydawanych samochodów.
Instrukcja obsługi po premierze modelu, czyli ok. lata '2024.
Jest komplet poduszek powietrzenych. Dotychczas były w tej kwestii wątpliwości, bo cennik mówił tylko o poduszkach czołowych. A w instrukcji - na stronach 76-77 - wymienione są poduszki boczne i kurtynowe.
Spalanie - cennik podawał 9,2 l na setkę. Instrukcja prostuje - BAIC 5 zużywa średnio 7,18 l/100 km benzyny. Porównując ze spalaniem Baika 3, te 7,2 litra w dużym SUV-ie wygląda rozsądnie. Patrz dane techniczne na stronie 262 pdf-a.
Benzyna E10, z 10% domieszką etanolu/alkoholu - samochody BAIC są do niej przystosowane.
Przeglądy co rok lub co 20 tys. km - warto przypominać, bo wśród konkurencji z silnikami benzynowymi normą jest 1 rok/15 tys. km.
Na podsufitce widać przycisk SOS, systemu eCall. BAIC 5 jest więc zgodny z Euro VI i trendami w Unii Europejskiej.
Objętość instrukcji Baika Piątki - 265 stron - wskazuje na zaawansowanie produktu. W latach nastych XXI wieku instrukcje obsługi samochodów miały po 100-200 stron. Poziom edytorski, jakość grafik, sugerują, że importer - BAIC Polska - przyłożył się do tych mniej zwracających uwagę klienta przed decyzją zakupową aspektów User Experience. Widocznie planują dłuższą karierę na polskim rynku.
Ta konkluzja współgra to z ostatnimi informacjami na temat wprowadzenia do Polski kolejnych modeli Baika, tzn. BJ20, BJ40 4x4, BJ60 i marki Arcfox, specjalizującej się w samochodach elektrycznych.
Zobacz też: